Potrošačke cene u Srbiji u martu 2025. godine bile su za 4,4 odsto više nego u istom mesecu prethodne godine, pokazuje najnoviji izveštaj Republičkog zavoda za statistiku. Iako je inflacija u granicama ciljanog opsega, pojedine grupe proizvoda i usluga beleže značajan skok cena, objavio je Republički zavod za statistiku.
Kategorija hrane zabeležila je međugodišnje poskupljenje od četiri odsto, pri čemu su najviše skočile cene proizvoda koje svakodnevno konzumiramo:
Od pića, najviše su poskupela bezalkoholna pića – za 11,2%, dok su vino i ostala alkoholna pića poskupeli za 7,9%, a pivo za 8,7%. Cigarete su skuplje za 7,6%.
Zanimljivo, mleko, meso i jaja beleže znatno blaži rast, dok je m*eso neznatno pojeftinilo – za jedan procenat.
Osim hrane, značajna poskupljenja zabeležena su i u drugim segmentima:
Kada je reč o zdravlju, medicinske usluge su skuplje za 10,2%, stomatološke usluge za 5%, a lekovi za 3,3%. Veterinarske usluge za kućne ljubimce poskupele su za 11,5%.
Od ostalih ličnih usluga:
Cena paket-aranžmana povećana je za 14,1%, dok su usluge rekreacije skuplje za 9%. Nakit i satovi poskupeli su za 7%, a tepisi i podne prostirke za 8,2%.
Kada su energenti u pitanju, električna energija za domaćinstva nije menjala cenu od novembra 2023. godine, dok je gas poskupeo za 0,5%, a daljinsko grejanje za 5,2%. Čvrsta goriva su jedini energent koji je pojeftinio – za 3,9 odsto.
Od ostalih značajnih promena izdvajaju se:
U odnosu na prethodni mesec, cene proizvoda i usluga lične potrošnje u martu 2025. godine porasle su za 0,1 odsto. Rast je zabeležen u grupama hrana i piće, stanovanje i energenti, zdravlje i obrazovanje, dok su cene u kategorijama rekreacije, transporta i opreme za stan zabeležile blagi pad.
The post ŠTA JE NAJVIŠE POSKUPELO? Kafa, čokolada i železnički prevoz predvode martovsku inflaciju appeared first on Ozon Media.