Novi iPhone će imati još više RAM-a?
Prošle godine, sa serijom iPhone 16, Apple je povećao RAM na 8 GB. Prethodno je 8 GB RAM-a bilo rezervisano samo za Pro i Pro Max modele, zbog čega iPhone 15 i 15 Plus ne podržavaju Apple Intelligence, jer je 8 GB RAM-a minimum za korišćenje Apple-ovih AI funkcija.
Ove godine, Apple bi mogao da pređe granicu od 8 GB RAM-a i opremi bar tri modela nadolazeće serije iPhone 17 sa 12 GB RAM-a. Ova informacija dolazi od pouzdane osobe, specijaliste za lanac snabdevanja, Minga-Chi Kua. Prema Kuo-u, iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro i Pro Max će imati 12 GB RAM-a, osim osnovnog iPhone 17 modela.
Kuo takođe sugeriše da Apple ima nameru da doda 12 GB RAM-a i osnovnom iPhone 17 modelu, ali i dalje postoje značajni problemi sa snabdevanjem. Kompanija se očekuje da analizira situaciju i donese odluku negde u maju.
Izveštaj dodatno navodi da čak i ako osnovni model iPhone 17 ove godine ne bude imao 12 GB RAM-a, sledeće godine, svi modeli iPhone 18 serije će imati 12 GB RAM-a. Povećani RAM će poboljšati performanse nadolazećih iPhone uređaja, posebno za Apple Intelligence i multitasking.
Kuo je takođe rekao da će odluka Apple-a da opremi iPhone 17 Air i iPhone 17 Pro modele sa 12 GB RAM-a prvenstveno koristiti dobavljačima Micron i SK Hynix. Na osnovu najnovijih informacija, iPhone 17 Air se oblikuje kao telefon Pro nivoa sa tankim dizajnom.
Što se tiče pro funkcija, iPhone 17 Air se pominje sa 24 MP selfi kamerom, MagSafe-om, Action tasterom, sopstvenim Wi-Fi čipom i modemom. i eSIM globalno, a sada se govori da će doći sa 12 GB RAM-a. iPhone 17 Air bi mogao da bude predstavljen zajedno sa ostalim iPhone 17 modelima negde u septembru.
Apple već sastavlja iPhone 16e u Brazilu dok prebacuje proizvodnju iz Kine
Usred trgovinskog rata između SAD-a i Kine, kompanije poput Apple-a pokušavaju da pronađu načine da izbegnu visoke carine koje je uveo predsednik Tramp na uvoz. Izveštaj ranije ovog meseca otkrio je da Apple, kao deo tih planova, želi da proširi svoju proizvodnju u Brazilu – i sada kompanija već sklapa novi iPhone 16e u toj zemlji.
Kako prenosi MacMagazine, Apple sklapa iPhone 16e u Brazilu od samog početka. Iako se iPhone uređaji već neko vreme sklapaju u Brazilu, kompanija je ranije čekala nekoliko meseci pre nego što bi počela lokalnu proizvodnju najnovijeg modela. Sada, čini se, to više nije slučaj.
Kupci koji su kupili iPhone 16e u Brazilu primetili su oznaku „Sastavljeno u Brazilu – Brazilska industrija“ na kutiji. Ovo potvrđuje i Apple na svojoj brazilskoj online prodavnici, jer URL za kupovinu iPhone-a 16e sadrži oznaku modela koja se završava sa “BR/A”, što označava proizvode sastavljene u Brazilu. iPhone uređaji uvezeni iz drugih zemalja označeni su sa “BE/A”.
Dokumenti brazilske agencije za telekomunikacije Anatel potvrđuju da se iPhone 16e sklapa u Brazilu, Kini i Indiji. U Brazilu, iPhone 16e košta oko 890 dolara, ali se već može pronaći kod maloprodajnih prodavaca po ceni od oko 670 dolara, što je verovatno rezultat poreskih olakšica za lokalnu proizvodnju. U SAD-u, početna cena telefona iznosi 600 dolara.
Prema najnovijem izveštaju, Apple razmatra proširenje kapaciteta svojih postrojenja u Brazilu u partnerstvu sa Foxconn-om kako bi izbegao američke carine na uvoz iPhone-a. Iako je američka vlada najavila određena izuzeća od novih Trampovih tarifa, jedan nedavni dokument Bele kuće sugeriše da bi Kina mogla biti pogođena carinama i do 245%. Ne iznenađuje da je i Kina uzvratila povećanjem carina na američke proizvode.
Proizvodi iz Brazila, s druge strane, pogođeni su samo 10% carinom, pa Apple veruje da može isplativije da uvozi iPhone uređaje iz Brazila, umesto iz Kine. Navodno je Apple čak slao više aviona sa iPhone-ima i drugim proizvodima iz Indije i Kine pre nego što su nove carine stupile na snagu.
Meta sprečava korišćenje Apple Intelligence-a u svojim aplikacijama
Apple Intelligence je zvanično predstavljena u oktobru 2024. godine, isprva samo na engleskom jeziku, a podrška za portugalski jezik stigla je sa iOS-om 18.4 ovog aprila. Jedna od retkih zaista korisnih funkcija koja je predstavljena i implementirana jesu Alati za pisanje — skup opcija koje omogućavaju pregled, preformulisanje, sažimanje i kreiranje tekstova praktično bilo gde gde je moguće unositi tekst. Odnosno, skoro bilo gde.
Korisnici koji svakodnevno koriste Meta društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, Messenger, Threads, pa čak i WhatsApp, verovatno su primetili da se ova opcija ne pojavljuje ni u jednom tekstualnom polju ovih aplikacija na iOS-u. To onemogućava Apple Intelligence da piše ili čak da pristupi već unetom tekstu radi provere i eventualnog predloga izmena — bilo da se radi o gramatici, stilu ili tonu.
Na Threads-u, kada pokušate da napravite novi post i dodirnete polje za unos teksta, opcija Alata za pisanje nije dostupna, što ukazuje na to da je Meta namerno onemogućila ovu funkciju.
Kada se isti test uradi na bivšem Twitteru (sada X), kao i u mnogim drugim aplikacijama trećih strana, opcija se pojavljuje bez problema.
Isto važi i za Facebook i Instagram — bilo da pokušavate da napišete opis uz fotografiju ili komentar na objavu, Apple Intelligence se ne pojavljuje među opcijama za upravljanje tekstom. Vredi napomenuti da su ovo mreže na kojima je Meta AI već prisutna, i to bi mogao biti tržišni razlog iza ove odluke — iako Meta-ina veštačka inteligencija nema iste funkcionalnosti kao Apple Intelligence.
Sukob između Mete i Apple-a nije novost, ali je zanimljivo da je Zuckerberg odlučio da deaktivira vrednu, nativnu funkciju iOS-a koja, teoretski, ne predstavlja nikakvu pretnju za njegove poslovne interese. Možda će ova odluka biti preispitana kada iOS u budućnosti integriše i druge AI sisteme, poput Google-ovog Gemini-ja ili čak Meta AI-ja. Podsetimo, Apple je trenutno u partnerstvu sa OpenAI.
Nedavno je Meta ažurirala Instagram i uklonila mogućnost korišćenja iOS tastaturnih stikera kao nalepnica u pričama, što je posredno onemogućilo i korišćenje novih Genmoji stikera iz Apple Intelligence sistema.
YouTube nastavlja rat protiv AdBlock-era, sada još jače
Za one koji već neko vreme koriste YouTube u pregledaču sa uključenim ad blockerom, sigurno ste naišli na YouTube-ov baner koji zaustavlja reprodukciju videa i upozorava korisnike da ne koriste blokatore oglasa.
U baneru, Google navodi da "Ad blockeri krše YouTube-ove Uslove korišćenja" i podstiče korisnike da onemoguće takve blokatore sadržaja ili pređu na YouTube Premium – plaćenu pretplatu koja uklanja oglase sa platforme. Takođe, kompanija navodno radi na server-side oglasima kako bi ih bilo još teže blokirati.
Kao što je već pomenuto, ova priča nije nova. Još 2023. godine bilo je optužbi da Google namerno usporava YouTube na Firefoxu, što je kompanija demantovala i objasnila zašto to nije tačno. Slična situacija ponovila se nekoliko meseci kasnije, kada su ljudi ponovo upirali prst u Google. Međutim, nakon istrage, ispostavilo se da nije Google kriv, već je Adblock priznao grešku sa svoje strane. Takođe, postojale su tvrdnje da Google sakriva dugme „Preskoči oglas“, ali je kompanija i to negirala.
Evo šta baner kaže:
Ad blockeri krše YouTube-ove Uslove korišćenja
Izgleda da koristite ad blocker. Reprodukcija videa je blokirana osim ako YouTube nije stavljen na listu dozvoljenih ili ako je ad blocker isključen.
Oglasi omogućavaju da YouTube koristi milijarde ljudi širom sveta.
Možete koristiti YouTube bez oglasa uz YouTube Premium, a kreatori i dalje mogu zarađivati putem vaše pretplate.
Izgleda da se ovaj dosadni baner ponovo pojavio, barem u Opera pregledaču, jer ga je danas primetio Neowin. Nije jasno da li se ovo dešava i u drugim regionima ili je specifično za Indiju. Međutim, postoje pritužbe na OperaGX subredditu, kao i na YouTube subredditu.
Kada sam naišao na ovo, prvo što sam pokušao bilo je da onemogućim i ponovo omogućim uBlock Origin, a zatim sam ažurirao filtere ekstenzije, jer to često pomaže u zaobilaženju YouTube-ovog anti-adblock banera. Međutim, ništa od toga nije pomoglo.
Nakon toga, isključio sam Operin ugrađeni dodatak za filtriranje sadržaja pod nazivom "Privacy Protection", što je rešilo problem. Dakle, izgleda da upravo Operin ugrađeni ad blocker uzrokuje ovaj problem.
Zatim sam testirao Brave pregledač, koji takođe ima ugrađeni blokator sadržaja pod nazivom "Brave Shields". Kada sam pustio isti video tamo, on se reprodukovao bez problema. Ipak, važno je da opcija "Block scripts" unutar Brave Shields-a bude isključena, jer u suprotnom YouTube neće pravilno učitati stranicu, a umesto sličica videa prikazivaće se samo bele kutije.
Postoje i slični izveštaji za Firefox, ali ja lično nisam imao takvo iskustvo, iako sam primetio probleme sa učitavanjem YouTube elemenata kada koristim AdGuard. S druge strane, Google-ov sopstveni pregledač Chrome u poslednjih nekoliko dana pokazuje usporene performanse prilikom korišćenja uBlock Origin-a.
Dakle, izgleda da različiti ad blockeri nailaze na različite probleme, dok Google nastavlja da otežava blokiranje oglasa na YouTube-u – možda čak i do tačke kada će to postati nemoguće.
Apple službeno priznaje odlaganje novih Siri AI funkcija
Appleovo dugo očekivano unapređenje Siri sa novim AI funkcijama prvobitno se očekivalo u aprilu uz izdavanje iOS-a 18.4, ali su kasnije glasine nagovestile novo odlaganje.
Danas je kompanija zvanično priznala situaciju. Naime, AI-verzija Siri je i dalje daleko od lansiranja, jer se ispostavilo da je njen razvoj bio teži nego što je Apple prvobitno mislio. Šta to govori o sposobnosti Apple inženjera da predvide rokove, ostaje da se vidi.
U svakom slučaju, ovo je kompletna izjava Apple-ove portparolke Žaklin Roj, poslata Džonu Gruberu sa Daring Fireball-a jutros:
Siri pomaže korisnicima da brzo pronađu ono što im je potrebno i obave zadatke, a samo u poslednjih šest meseci učinili smo je razgovornijom, uveli funkcije poput kucanja poruka Siri, poboljšanog poznavanja proizvoda i integracije sa ChatGPT-jem. Takođe radimo na personalizovanijoj verziji Siri, sa većim razumevanjem vašeg ličnog konteksta i mogućnošću da preduzima radnje u okviru aplikacija. Međutim, isporuka ovih funkcija će trajati duže nego što smo planirali, a očekujemo njihovo uvođenje tokom naredne godine.
Primetite to – novi vremenski okvir je "tokom naredne godine". Ne "u narednim nedeljama" (omiljena fraza Silicijumske doline), pa čak ni "u narednim mesecima", već "naredne godine".
To implicira mnogo veće odlaganje nego što su čak i najnovije glasine sugerisale. Dakle, ako ste nestrpljivo čekali personalizovanu Siri, onu koja vas „poznaje“ i može izvršavati radnje unutar aplikacija umesto vas, pripremite se za još duže čekanje.
U međuvremenu, sa dolaskom iOS 18.4 sledećeg meseca, Apple Intelligence (barem u svom trenutnom obliku) konačno stiže u EU, a postaće dostupan i na više jezika.
Samsung obećava da Galaxy S25 Edge neće biti lomljiv uprkos svojoj tankosti
Samsung Galaxy S25 Edge biće potpuno predstavljen sledećeg meseca, a uoči toga, današnja glasina otkriva detalje o njegovoj debljini, težini, ceni, kao i veličini ekrana i okvira. Sa navodnih 5,84 mm debljine, logično je zapitati se koliko će uređaj biti izdržljiv.
Prema rečima potpredsednice za proizvode i marketing Samsung Mobile Experience (MX) u Velikoj Britaniji, Anike Bizon, fragilnost neće biti problem. U intervjuu za TechRadar, ona tvrdi da tanak dizajn neće ići nauštrb izdržljivosti, ali nije otkrila konkretne detalje.
Evo njene izjave:
Ne mogu mnogo da kažem, ali ono što mogu reći jeste da je [Edge] neverovatnog dizajna. Dve stvari su mi važne. Prvo, izgleda apsolutno prelepo. A kada razmislite o tehnologiji koja je ugrađena u tako kompaktan prostor, to je prilično impresivno. Druga stvar je izdržljivost. Kod bilo kog tankog uređaja, izdržljivost mora biti deo paketa. To su dve ključne karakteristike [Edge modela] koje su uzbudljive za nas. Znam da izdržljivost nije uzbudljiva, ali je veoma važna. Zato obratite pažnju, jer nas očekuju zanimljive stvari u vezi sa ovim telefonom.
Iz njenog odgovora može se naslutiti da će S25 Edge doneti nešto novo u pogledu izdržljivosti, a glasine sugerišu da bi mogao imati keramičku poleđinu. Ako se to ispostavi kao tačno, ovo bi moglo biti najbliže zvaničnoj potvrdi pre samog predstavljanja telefona.
Keramika je otpornija od stakla, a u kombinaciji s metalnim okvirom može doprineti većoj čvrstoći uređaja, pa bi S25 Edge mogao da izdrži standardne "testove izdržljivosti", poput onih koje sprovodi Zek sa JerryRigEverything kanala.
Ukoliko se glasine pokažu tačnim, to bi moglo objasniti zašto Samsung do sada nikome nije dozvolio da fizički isproba S25 Edge, iako je uređaj prikazan i na Unpacked događaju u januaru i na MWC sajmu u martu. Keramika se može osećati drugačije na dodir u poređenju sa staklom, što bi moglo pokvariti Samsungovo iznenađenje pre zvanične objave.
Kuo: Preklopni iPhone dolazi krajem 2026
Savijajući iPhone postao je nešto poput jednoroga u svetu glasina. Znamo da će se kad-tad pojaviti, ali datum lansiranja i specifikacije predmet su brojnih spekulacija. Poznati analitičar Ming-Či Kuo sada donosi novi izveštaj koji sugeriše da će prvi Apple-ov savitljivi telefon stići krajem 2026. godine. Pored toga, otkriveni su i neki detalji o specifikacijama, što je uvek dobrodošla informacija.
Naravno, sve ove informacije za sada su samo spekulacije, pa ih treba uzeti s dozom rezerve.
Apple planira book-style (knjiga) dizajn za svoj savitljivi iPhone, sa spoljnim ekranom od 5,5 inča i OLED glavnim ekranom od 7,8 inča. Glavni ekran navodno neće imati vidljiv pregib zahvaljujući naprednom mehanizmu šarke. Kuo tvrdi da je Bright Laser Technologies (BLT) vodeći dobavljač šarke i centralnog okvira za ovaj model.
Oba ova elementa navodno su izrađena od nerđajućeg čelika i titanijuma, a zbog svoje tanke konstrukcije koriste naprednu 3D štampanu tehnologiju, slično kao što je Oppo uradio sa svojim Find N5 modelom.
Zanimljivo je da savitljivi iPhone neće imati Face ID, već će umesto toga koristiti Touch ID senzor otiska prsta integrisan u dugme za uključivanje sa strane. Kuo spekuliše da je ovaj potez način da se održi tanji profil uređaja.
Dimenzije telefona u rasklopljenom stanju biće između 4,5 i 4,8 mm, dok će u sklopljenom stanju biti između 9 i 9,5 mm. Kućište će biti izrađeno od titanijuma, baš kao kod iPhone Pro modela. Poleđina uređaja sadržaće dvostruku kameru, dok će i spoljni i glavni ekran imati prednje kamere.
Kuo tvrdi da će inicijalna proizvodnja započeti u trećem kvartalu 2025. godine, dok će masovna proizvodnja krenuti u četvrtom kvartalu 2026, što znači da će uređaj biti zvanično predstavljen krajem te godine.
Očekuje se da će prva generacija ovog telefona imati izuzetno visoku cenu, između 2.000 i 2.500 dolara. Kuo predviđa da će Apple isporučiti između 3 i 5 miliona jedinica tokom 2026, dok bi druga generacija mogla dostići čak 20 miliona isporuka u 2027. godini.