Početak turističke sezone obeležila je nova prevara, a više od 200 građana ostalo je bez novca i odgovora od organizatora putovanja. Umesto obećanog izleta u Temišvar, putnici su se našli na ulici, bez prevoza, bez informacija, i sa još jednim dokazom da su postali žrtve prevare. Ova situacija otvara pitanje zaštite putnika i šta mogu učiniti kada postanu žrtve ovakvih prevara.
Turistička agencija „Explore travel“, koja je svoje usluge prodavala putem Instagram profila „Novi Sad putovanja“, obmanula je građane prodajom izleta na festival cveća u Temišvaru. Iako je agencija uzela novac za putovanje, autobusi se 27. aprila nisu pojavili, telefoni su prestali da rade, a putnici su shvatili da su bili prevareni.
Iako se „Explore travel“ predstavljala kao prva onlajn agencija u Srbiji, kasnije se ispostavilo da nije registrovana kao organizator turističkih putovanja. Ministarstvo turizma i omladine potvrdilo je da su već preduzete mere protiv ove agencije, uključujući zabranu rada i pokretanje prekršajnog postupka. Ipak, uprkos tome, prevara je nastavila da se širi, a oštećeni putnici otkrili su da je ista agencija organizovala i lažna putovanja u Split, Rijeku i Trst, oštetivši putnike za oko 800.000 dinara.
Nekoliko dana nakon propalog izleta, „Explore travel“ je objavila da proglašava bankrot, a računi su od 22. aprila blokirani. Uplate su, kako navodi inspekcija, stizale i na račune drugih lica. Ove informacije su dostavljene Osnovnom javnom tužilaštvu, koje je pokrenulo istragu.
Iako su putnici ostali bez odgovora od same agencije i bili izloženi ozbiljnom finansijskom gubitku, nisu ostali pasivni. Iako je organizator nestao sa scene, građani koji su postali žrtve ove prevare odlučili su da se organizuju i bore za svoja prava. Kroz različite kanale komunikacije, kao što su društvene mreže i grupni razgovori na Viberu, oštećeni putnici su počeli da razmenjuju informacije i savete, te su stvorili mrežu podrške koja je omogućila da se zajednički deluje protiv neregistrovane agencije i njenih neodgovornih postupaka.
Takođe, putnici su otvorili e-mail adresu [email protected], preko koje pozivaju sve koji su postali žrtve da im se pridruže. Cilj ove inicijative je da se prikupi što više oštećenih kako bi se pokrenula tužba i nastavila istraga. Putnici su odlučili da nađu pravdu i vraćanje novca, ali i da podignu svest o potrebi za većom zaštitom potrošača u turizmu.
Stručnjaci iz turističkog sektora napominju da je reč o namernoj prevari, te da će oštećeni putnici imati velike poteškoće u pokušaju povraćaja novca. S obzirom na to da agencija nije bila registrovana, turistička inspekcija nije nadležna, a putnicima ostaje jedino da podnesu krivične prijave i nadaju se da će tužilaštvo i policija uspeti da uđu u trag počiniocima.
Ministarstvo turizma i omladine apeluje na građane da pre nego što izvrše bilo kakvu uplatu za putovanje, proveravaju da li je agencija registrovana. U suprotnom, može se desiti da umesto na planirani izlet, završe sa praznim novčanikom i bez ikakvih prava.
Apel za prijavu
Svi građani koji su prevareni od strane „Explore travel“ pozivaju se da se jave putem e-maila [email protected] kako bi se organizovali i nastavili borbu za svoja prava. Kroz organizovane akcije i zajednički napor, oštećeni putnici nadaju se da će uspeti da iznude odgovornost od prevaranata i dovedu ih pred pravdu.
The post Prevareni putnici se organizovali: Potraga za pravdom nakon prevare agencije za turistička putovanja appeared first on Ozon Media.