Izgubili ste račun? I dalje imate pravo na reklamaciju – evo kako da ga dobijete ponovo!
Ozon Media

Prema Zakonu o zaštiti potrošača („Službeni glasnik RS“, br. 88/2021), ukoliko kupac izgubi originalni račun, prodavac je zakonski obavezan da mu izda kopiju računa, kako bi mogao da uloži reklamaciju, traži povraćaj novca ili zamenu proizvoda.

Kupovina elektronskom karticom takođe olakšava reklamacioni postupak – nije neophodno imati račun u papirnoj formi. Dovoljno je da u reklamaciji navedete datum kupovine . Ovo je naročito važno zbog činjenice da originalni fiskalni računi često izblede, pa Zakon prepoznaje i druge dokaze kao važeće.

Jedna sugrađanka iz Sremske Mitrovice suočila se sa neprijatnom situacijom kada su patike kupljene kao poklon počele da se raspadaju svega dva meseca nakon kupovine. Problem je bio i to što račun nije sačuvan – ali, kako pokazuje zakon, to ne znači da je izgubila i pravo na reklamaciju.

Kupovina je obavljena krajem februara u večernjim časovima u jednoj od lokalnih sportskih radnji. Patike su plaćene gotovinom. Iako je obuća bila izložbeni model, kupac nije očekivao da će se materijal oštetiti upravo na mestu koje je već tada izgledalo sumnjivo.

Nakon što su se patike raspale, pokušala je da ih zameni, ali naišla je na odbijanje, uz obrazloženje da bez računa nema uslova za reklamaciju. Ipak, zakon jasno navodi da u ovakvim slučajevima potrošač ima pravo da traži kopiju fiskalnog računa od prodavca, što on mora da izda. Takođe, ako je proizvod oštećen u roku kraćem od šest meseci, pretpostavlja se da je reč o fabričkom defektu, pa odgovornost snosi trgovac.

Kupac ima pravo da zahteva zamenu, popravku ili povraćaj novca, a trgovac je dužan da odgovori na reklamaciju u roku od osam dana. U suprotnom, potrošač može uložiti žalbu Tržišnoj inspekciji.

Rok i dalji koraci

  • Ako se proizvod pokvari do 6 meseci od kupovine, smatra se da je kvar faktička greška, pa odgovornost snosi prodavac
  • Prodavac treba da odgovori na reklamaciju u pisanoj formi u roku od 8 dana
  • U slučaju nepoštovanja zakonskih prava, kupac može kontaktirati Regionalni centar za zaštitu potrošača ili podneti prijavu Tržišnoj inspekciji

Šta ovo znači za potrošače?

Situacija Rešenje po zakonu
Izgubljen fiskalni račun Zahtev za kopiju, obaveza prodavca
Kupovina karticom Dovoljno je navesti datum i mesto
Fabrčka greška u roku od 6 meseci Pravo na reklamaciju
Nepoštovanje zakonskih obaveza prodavca Prijava Tržišnoj inspekciji

Ako ste izgubili račun, ne gubite prava – tražite kopiju, reklamirajte kvar, i, ako treba, angažujte nadležne. Zakon je na vašoj strani – samo ćete morati da zahtev ostavite i postupite po proceduri.

The post Izgubili ste račun? I dalje imate pravo na reklamaciju – evo kako da ga dobijete ponovo! appeared first on Ozon Media.

.. nastavite čitanje ...