Većini vozača poznat je onaj trenutak kada se na instrument tabli pojavi žuta ili crvena lampica upozorenja za gorivo. To je jasan znak da je vreme da što pre svratite na benzinsku pumpu, jer je rezervoar skoro prazan. Ipak, koliko zapravo možete da vozite sa upaljenom lampicom?
Prema stručnjacima, količina goriva koja ostaje u rezervi obično je dovoljna da se stigne do najbliže pumpe, ali nije preporučljivo voziti „na rezervoar“ jer takva vožnja može biti rizična. Sistem upozorenja ponekad može da zakaže ili ne pokaže tačnu količinu goriva, a udaljenost koju možete preći sa rezervom zavisi od više faktora – od stila vožnje, uslova na putu, pa do modela automobila.
Vožnja sa malo goriva može dodatno uznemiriti vozače, što negativno utiče na njihovu koncentraciju i bezbednost u saobraćaju. Takođe, u nekim zemljama čak je i zakonski kažnjivo ostati bez goriva usred vožnje.
Ipak, čak i savesni vozači ponekad završe na rezervi zbog nepredviđenih okolnosti. Zato je britanska firma Compare The Market sprovela analizu i napravila listu automobila koji sa upaljenom lampicom mogu da pređu najviše, ali i najmanje kilometara.
Ova istraživanja pokazuju da ne morate odmah da paničite čim se upali lampica upozorenja. Većina proizvođača poštuje pravilo da rezervni deo rezervoara iznosi oko 10% ukupnog kapaciteta, što uglavnom ostavlja dovoljno goriva da stignete do pumpe.
Međutim, treba imati na umu da potrošnja goriva može porasti usled dodatnih opterećenja, kao što su uključeni klima uređaj ili vožnja u ekstremnim vremenskim uslovima.
Još jedan razlog da izbegavate vožnju gotovo praznim rezervoarom je mogućnost oštećenja motora. Usisna pumpa može da se pregreje, a prljavština i kondenzovana voda koja se nakuplja na dnu rezervoara može ući u sistem za dovod goriva i izazvati kvarove.
Da biste izbegli neprijatna iznenađenja na putu, redovno proveravajte pokazivač nivoa goriva i ne čekajte da lampica upozorenja zasvetli. Preporuka je da napunite rezervoar kad gorivo padne na oko četvrtinu kapaciteta.
Takođe, stil vožnje ima veliki uticaj na potrošnju goriva. Nagla ubrzanja, često kočenje i vožnja na visokim obrtajima značajno smanjuju autonomiju. Planirajte rutu, vozite ravnomerno i poštujte saobraćajne znakove da bi vam gorivo trajalo duže.
U hladnijim mesecima, računajte na povećanu potrošnju zbog grejanja i rada klima uređaja. Redovan servis i održavanje automobila takođe pomažu da motor radi efikasnije i štedljivije.
I naravno, imajte u vidu da nikad nije pametno voziti “na rezervi” jer to može oštetiti pumpu za gorivo i dovesti do skupljih popravki.
The post Koliko stvarno možete da vozite na rezervi? appeared first on Ozon Media.