Svi su u pravu – i zato nastaje haos u komunikaciji
Ozon Media

Autor: Kristina Zukić, Lc, NLP

Nije retkost da za loše ponašanje prema nama vrlo često krivimo jednu ili više osoba. Nikad nije samo jedna osoba kriva, jer za svađu treba dvoje ili više ljudi. Kako se drugi ponašaju prema nama može se poistovetiti sa poslovicom – Sto ljudi, sto ćudi, a to upravo pokazuje koliko smo svi mi različiti.

Upravo neprihvatanje različitosti stvara lošu komunikaciju među ljudima. Sve to zavisi od naše mape uma i kako percipiramo stvarnost, a stvarnost oblikujemo na osnovu naših iskustava, uverenja, kulture i okruženja. Zato nije retkost da, kada promenimo sredinu, makar privremeno, osetimo blagotvornu promenu.

Mi možemo menjati sredinu zauvek ili trenutno odlaskom na nama lepo i prijatno mesto – bilo da je to more ili planina, u zavisnosti od toga ko šta voli. Ipak, mnogi veruju da promenu nosimo u sebi i da svuda idemo sa sobom. To, međutim, nije tačno! Napuštanje sredine koju smo prevazišli može otvoriti put sreće i doneti više uspeha u daljem životu.

Svaki dan možemo stvoriti novo JA i živeti novi život. Za to je potreban izlazak iz zone komfora i istrajnost. Lako je reći, ali kod svakog od nas mapa uma je lična i jedinstvena, dok teritorija predstavlja svet oko nas koji često pogrešno interpretiramo.

Kada kažemo da mapa nije teritorija, mislimo da je naša mapa samo predstava o svetu, a teritorija – ono što stvarno vidimo. To često može biti iskrivljena slika o pojedincu ili grupi ljudi. Možda je određeni pojedinac iskren, pravedan, direktan… Zar to nisu vrline kvalitetnog čoveka? U današnjem sistemu vrednosti često se, nažalost, i vrline tumače kao mane.

Eto problema!

Neprihvatanje različitosti, izvrtanje činjenica i NLP filteri dovode do toga da ne možemo imati svoj stav i mišljenje, pa onda nismo ni slobodne ličnosti. Dolazi do poremećaja u komunikaciji jer svi „misle da su u pravu“, a zapravo svako gleda kroz svoju mapu.

Niko nije kriv – radi se o pogrešnom interpretiranju i stvaranju slike koja je datoj osobi najprihvatljivija.

Čovek bi trebalo da se prihvati sa svim svojim vrlinama i manama. Međutim, često primećujemo samo tuđe mane, oslanjamo se na predrasude i „rekla-kazala“. Zato se i kaže – sto puta ponovljena laž postaje istina.

Ljudi su spremni na sve, ali važno je da njihove „poklone“ – mržnju, sujetnost, zavist, tračeve – ne prihvatite. Neka sve to ostane njima, a karma će uraditi svoje.

Sve je rešivo!

Bitno je negovati dobru i zdravu komunikaciju. Potrebno je ukazati na ponašanje, a ne stalno preispitivati sebe zbog tuđih loših i perfidnih postupaka. Loš čovek može postati svako, ali dobar čovek samo oni koji su spremni na promenu i koji su to odlučili da bude njihov put.

Razlozi konflikta među ljudima mogu biti različiti. Najčešće meta napada postaju oni koji su pametni, lepi, obrazovani i uspešni – jer se lepota i uspeh ne praštaju.

Trudite se da budete u dobroj komunikaciji, a one koji to ne znaju, pobedite na svoj način – smislite strategiju. Nekad je najbolje jednostavno pustiti da vreme pokaže, jer nisu bitne reči, već dela.

Ako ste rešili da promenite sredinu – uradite to bez straha. Svaka promena je dobra i izvodljiva. Osmislite svoj cilj, vizualizujte ga i krenite hrabro napred.

The post Svi su u pravu – i zato nastaje haos u komunikaciji appeared first on Ozon Media.

.. nastavite čitanje ...