Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je kampanju „Dobro pazi, voz nailazi!“ kako bi upozorila vozače na rizike na putno-pružnim prelazima. Statistika pokazuje da mnogi prelaze prugu i pored aktivirane signalizacije, što svake godine dovodi do teških posledica.

Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije pokrenula je novu kampanju pod sloganom „Dobro pazi, voz nailazi!“, sa ciljem da se poveća svest o rizicima na putno-pružnim prelazima.
Kampanja se sprovodi u saradnji sa Infrastrukturom železnice Srbije, Ministarstvom unutrašnjih poslova, Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP „Putevi Srbije“.
Analize pokazuju da se najveći broj nezgoda na prelazima dešava zbog:
Navodi se i da skoro svaki deseti vozač prođe preko prelaza dok je signalizacija aktivna, a svaki treći iz te grupe čak obilazi spušten polubranik.
Godišnje se polomi ili ukrade više od 1.000 branika i polubranika, što dodatno povećava rizik.
Kada signalizacija nije uključena:
Na prelazima gde postoji znak STOP, dva od tri vozača ne staju uopšte.
Prema podacima Agencije:
Posledice sudara s vozom najčešće su teške, jer je zbog mase i dugog zaustavnog puta izbegavanje udarca gotovo nemoguće.
Agencija poziva sve vozače da:
„Poštovanje signalizacije nije stvar izbora, već odgovornog ponašanja u saobraćaju“, navedeno je u saopštenju.
The post Kampanja „Dobro pazi, voz nailazi!“: Vozači ignorišu signalizaciju, raste broj nezgoda na prugama appeared first on Ozon Media.