Radovi na izgradnji auto-puta Kuzmin – Sremska Rača, zajedno sa novim mostom preko reke Save, odvijaju se punim intenzitetom duž cele trase. Reč je o saobraćajnici dužine 22 kilometra, koja ima izuzetno važnu ulogu u regionalnom povezivanju i budućem saobraćajnom sistemu Srbije i Bosne i Hercegovine.

Nova deonica projektovana je u punom autoputskom profilu, sa po dve vozne i jednom zaustavnom trakom u svakom smeru, kao i razdelnim pojasom između kolovoza. Početak trase nalazi se kod denivelisane raskrsnice Kuzmin, gde se novi auto-put povezuje sa postojećim pravcem Beograd – Zagreb (E-70).
Prema informacijama sa terena, radovi su trenutno prisutni gotovo na svakom kilometru trase. Završeni su donji slojevi kolovozne konstrukcije, dok je na pojedinim delovima već postavljen i prvi sloj asfalta. Istovremeno se radi na više tačaka, posebno na petljama i ukrštanjima sa lokalnim saobraćajnicama, koje će omogućiti funkcionalno povezivanje sa postojećom putnom mrežom.
Centralni objekat ove deonice svakako je novi most preko Save, ukupne dužine 1.310 metara. Most se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na obe obale, kao i čelične konstrukcije iznad rečnog toka. Radovi na ovom objektu predstavljali su najzahtevniji deo projekta, ali su u velikoj meri privedeni kraju.
Završeni su i radovi na mostu preko reke Bosut, u blizini istoimenog sela, gde je tokom izgradnje privremeno bio izmenjen tok reke. Nakon završetka konstrukcije i betoniranja, Bosut je vraćen u svoje prirodno korito.
Pored glavnog kolovoza, u okviru projekta se gradi i veliki broj pratećih objekata:
– osam manjih mostova,
– 11 propusta,
– pet nadvožnjaka,
– dve velike petlje – kuzminska i bosutska.
Iz JP „Putevi Srbije“ navode da sama trasa kroz sremsku ravnicu nije bila tehnički zahtevna, ali da je veliki broj infrastrukturnih objekata znatno usložio realizaciju projekta. Radove izvodi turska kompanija „Azvirt“.
U okviru projekta predviđena je i izgradnja novog graničnog prelaza Sremska Rača, koji će imati 12 traka za putnička vozila i četiri trake za teretni saobraćaj. Kompleks će se prostirati na oko 50 hektara, a biće lociran približno 500 metara pre mosta, zbog potrebe da se izbegne izmeštanje međunarodnih dalekovoda.
Auto-put Kuzmin – Sremska Rača predstavlja važnu kariku u budućem povezivanju Beograda i Sarajeva, ali i šireg regiona, jer omogućava vezu sa Panevropskim koridorima. Završetkom ove deonice, saobraćaj između Srbije i Bosne i Hercegovine biće značajno brži, bezbedniji i efikasniji.
The post MOST PREKO SAVE: Evo dokle su stigli radovi kod Kuzmina i Sremske Rače appeared first on Ozon Media.