Čitanje, gledanje i doživljaj vesti deo je ne samo informisanja javnosti i njenih delova, već i dnevnog rituala opuštanja i skretanja misli, za najveći broj osoba. Informisanost o svim značajnim temama postalo je deo opšteg znanja, ali i način da se slobodno vreme provede u čitanju vesti iz zemlje i sveta, u različitim oblastima nauke, privrede i mnogim drugim.
Informisanje nekada mnogo se razlikuje u poređenju sa načinom saznavanja i širenja vesti u današnjem vremenu. U pitanju je potpuna promena načina na koji se saznaje za nove događaje, kao i drugačiji pristup širenju vesti, jer je sada aktuelno čuveni „share“ – deljenje u nekoliko sekundi.
Danas se širenje vesti vrši online putem
Dok su se nekada „ispijale“ šoljice razgovora uz prenošenje vesti dana ili drugih aktuelnih saznanja i događaja, danas je najveći broj ljudi povezan sa svojim mobilnim telefonom. Informacija je sve više, složenije su i raznovrsnije, a magičnim načinom pronalaze put do svakog internet korisnika. Online vesti su „pokorile“ čitav svet i učinile da se sve dostupne informacije nalaze na jednoj platformi – internetu, koji je svoj razvoj u pravom obliku dobio tek početkom 21. veka.
Specijalno dizajnirani medijski portali sa stranicama razvrstanim u oblasti kao što su: najnovije vesti, ekonomija, društvo, svet, zabava i mnoge druge, privlače veliki broj korisnika interneta da traženi podatak ili događaj u zemlji ili svetu pronađu baš na tom veb sajtu. Dodatno, i dalje su kao medijski kanali dostupni televizija, radio, štampa i slično, ali je zastupljenost interneta na najvećem nivou od svih vrsta oglašivača. Upravo zbog svog interaktivnog karaktera koji privlači pažnju i zadržava ljude na konkretnoj informaciji, vesti online su vrlo popularne i atraktivne za čitaoce i gledaoce svih generacija, a posebno mlade.
Nekada se širenje vesti vršilo putem štampe i prvih elektronskih medija
Danas se vesti najčešće čitaju putem mobilnih telefona sa velikim ekranima, ili savremenim računarima, uz instalirane aplikacije određenih medija ili jednostavne pretrage na internetu i društvenim mrežama. Nekada je situacija bila potpuno drugačija i način plasiranja i širenja vesti je uglavnom bio jednosmeran, bez mogućnosti komentarisanja, osim u slučaju radio i tv emisija koje su to uključivale u svoj program. Za razliku od današnjih društvenih mreža koje pružaju ogromne mogućnosti za iskazivanjem sopstvenog mišljenja i stavova, u prethodnim decenijama su se uglavnom vesti jednostavno čitale i gledale, a komentarisale u krugu porodice, prijatelja i poznanika.
Reč javnosti se mnogo manje čula, čak i prezentovala nego što je to danas. Širenje vesti podrazumevalo je praćenje dnevne i nedeljne štampe, uz marketinške alate i aktivnosti kao što su štampani promotivni materijali, ali i nekoliko emisija na tv ekranima. Sporiji tokovi komunikacija, manja vidljivost za najnovije vesti, kao i sve ostale, ali i neznatne mogućnosti za praćenje aktuelnih događaja u svakom trenutku, osnovne su karakteristike informisanja u nekadašnjem vremenu.
Ukoliko se uporedi način kreiranja vesti, zatim njihovog plasiranja, kao i put širenja od jedne do druge osobe, nekadašnje vreme u odnosu na današnje beleži brojne razlike. Pre svega, one su rezultat nepostojanja brojnih otkrića u prethodnim decenijama, kao što su na primer vesti online, ali i samog pristupa ka plasiranju vesti jednosmernim tokovima komunikacije.