Posedovanje veb sajta je osnova prisustva na Internetu, a za firmu je jednako neophodno kao i broj telefona ili proizvod/usluga koju nudi. Istraživanja tržišta su pokazala da 6 od 10 potencijalnih kupaca očekuje da firma ima veb sajt, kako bi mogli da dobiju više informacija o brendu i proizvodima koje se spremaju da kupe. Ne dozvolite da vas klijenti bezuspešno traže bespućima Interneta, jer ako ne pronađu vas, pronaći će vašu konkurenciju.
Brojne su prednosti posedovanja veb sajta, ali dozvolite da vas upoznamo sa najvažnijima. Ukoliko još uvek nemate vlastiti sajt, nakon ove liste napravićete ga ili kontaktirati profesionalce kojima izrada sajtova svakodnevni zadatak.
Vaš veb sajt vam garantuje online prisustvo 24/7
Ako vaša firma ima veb sajt potencijalni klijenti će moći da vas pronađu bilo kada i bilo gde da se nalaze. Firme imaju radno vreme i uglavnom ne rade vikendima, dok su sajtovi dostupni stalno. Posetioci Interneta će moći da pronađu informacije za kojima tragaju na vašem sajtu i da kupe ono što žele u bilo koje doba dana ili noći, iz udobnosti sopstvenog doma. Pritom, imajte na umu da većina preduzetnika danas uveliko ima sajtove. Ako ostajete offline, vi im svesno prepuštate svoj deo zarade.
Veb sajt olakšava razmenu informacija
Sajt olakšava razmenu informacija između vas i vaših klijenata. Na sajtu možete navesti sve podatke relevantne za vaš biznis – radno vreme, lokaciju, broj telefona, slike i opise proizvoda, edukativne tekstove i video zapise koji će kupcima dati odgovore na pitanja za kojima tragaju. Možete napraviti kontakt formu za sve upite, sekciju sa najčešće postavljenim pitanjima, pa čak i chat prozorčić u kojem ćete odgovarati na upite u realnom vremenu. Veb sajt je takođe odličan način da promovišete vaše naloge na društvenim mrežama i da izgradite zajednicu vaših vernih potrošača.
Posedovanje veb sajta podiže kredibilitet vaše firme
21. vek je moderno doba i od vas se očekuje da postojite na Internetu. Vreme offline poslovanja je ostalo decenijama iza nas. Vaši potencijalni kupci neće imati poverenja u vaš brend ako vas nema na mreži. Kvalitetan veb sajt koji pruža odgovore na sva pitanja, koji je funkcionalan i jednostavan za snalaženje, navešće vaše klijente da očekuju jednako prijatno iskustvo i u neposrednoj saradnji sa vašom firmom.
Veb sajt smanjuje troškove poslovanja
Veb sajt vaše firme sadrži osnovne informacije o vašoj delatnosti, ali može da bude i mnogo više od toga. Putem sajta možete direktno prodavati vaše proizvode i usluge krajnjim kupcima. Uspešna online prodaja može isključiti postojanje klasične prodavnice, čije poslovanje može da bude prilično skupo (potrebno je platiti zakup prostora, račune, plate zaposlenih…) Ako eliminišete sve ove troškove i u nekom momentu pređete samo na online režim rada, moći ćete da umanjite cene i da ostvarite prednost u odnosu na konkurentske firme.
Poslujte globalno, a ne lokalno
Ukoliko ne posedujete veb sajt za vas će čuti klijenti iz vašeg grada, države, eventualno regiona. Zašto biste se ograničavali, kada možete da poslujete globalno? Veb sajt je vidljiv svim ljudima koji koriste Internet širom sveta, a samim tim svi oni mogu biti vaša potencijalna klijentela. Globalno poslovanje nikada nije bilo dostupnije – iskoristite ovu prednost.
Imaćete uvid u profil vaših klijenata
Danas su dostupni brojni alati koji vam omogućavaju da analizirate posetioce vašeg veb sajta. Možete saznati ko su vaši tipični kupci, šta im se dopada, na kojim stranicama su se najduže zadržali i kako su došli do vas. Ovi korisni uvidi vam mogu pomoći da prilagodite marketinšku strategiju i da ciljate na konkretan profil kupaca.
Marketing i oglašavanje se pojednostavljuju ako imate veb sajt
Ako imate sajt moći ćete da koristite SEO i Google AdWords u cilju povećanja vidljivosti i privlačenja veće količine saobraćaja ka vašem sajtu. Ove metode su dalekosežnije nego klasično offline oglašavanje i donose nebrojeno više uspeha. Kada potencijalni kupac unese upit za pretragu, uz pravilno primenjenu marketinšku strategiju, vi možete biti prvi rezultat koji mu se prikazuje – a svi dobro znamo da najviše verujemo rezultatima pretrage sa prve stranice Google-a.
Veb sajt vam omogućava da ne izgubite “trku” sa konkurencijom
Mala je verovatnoća da vaši glavni konkurenti nemaju sajtove svojih firmi. Ako ostanete offline, to znači da ste odustali od želje da dobijete nove klijente i da ih dobrovoljno prepuštate vašim konkurentima. Zašto biste to radili, posebno danas, u vreme pandemije Covid-19, kada se većina firmi bori za opstanak? Ne propuštajte prilike i ne propuštajte klijente.
Korisnički servis online
Posedstvo sajta će vam omogućiti da lakše odgovorite na najčešće postavljana pitanja vaših klijenata (FAQ). U ovoj sekciji ćete pružiti najčešće tražene informacije. Vaši klijenti neće gubiti vreme čekajući na odgovor, a vi nećete morati da angažujete radnu snagu potrebnu za klasičan korisnički servis. Dobijanje informacija u kratkom vremenskom roku će na klijente ostaviti pozitivan utisak, što će se pozitivno odraziti na vaše poslovanje. Ne zaboravite da ostavite odeljak za recenzije i utiske!
Vaš veb sajt je vaša mogućnost za napredak
Ukoliko želite da proširite posao ili tražite partnera ili investitora, vaš sajt je pravo mesto za prezentaciju svih informacija o vašem poslovanju. Pokazuje misiju i ciljeve vaše firme, a pravi klijenti će znati to da cene, toliko da će možda poželeti i da se uključe u vaš posao.